آینده روشن

یادداشت های زندگی

آینده روشن

یادداشت های زندگی

آینده روشن

یادداشت‌ها و دست‌نوشته‌های یک پژوهشگر روانشناسی

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

گام اول تربیت: خودسازی والدین

يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۴:۰۰ ق.ظ

یک اصل مهم در تربیت فرزند، خودسازی والدین است. یعنی والدین هر اندیشه و رفتاری که دوست دارند فرزندانشان داشته باشند، در ابتدا باید خودشان آن را انجام دهند تا فرزند با دیدن والدین آن عمل یا طرز تفکر را بیاموزد.


**حضرت علی (علیه السلام) در حکمت 73 نهج البلاغه می‌فرمایند: آنکه خود را پیشوای مردم قرار داد، باید پیش از آنکه دیگران را (ادب) بیاموزد، خود را تعلیم دهد، و باید پیش از آنکه با زبانش تربیت کند با کردارش فرهیختگی را تعلیم دهد. آنکه خویش را دانش و ادب می‌آموزد به تعظیم سزاوارتر است از کسی که فقط دیگران را دانش و ادب می‌آموزد.


 **آن چیزی که در راس همه امور هست برای همه ماها اول تهذیب نفس است و در خلال او تهذیب مردم است. اگر انسان خودش مهذب نباشد نمی تواند دیگران را تهذیب کند، حرف اثر ندارد.(امام خمینی (رحمة الله علیه) صحیفه نور، ج16، ص9 )

نظرات  (۳)

سلام
خیلی عالی بود.

بعضی وقت ها یه مطلبی ، نکته ای را یادآوری و جلب توجه می کند.

ان شاءالله مأجور باشید
پاسخ:
سلام. خواهش میکنم.
۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۲:۲۴ مریم سادات موسوی
احسنت
پاسخ:
خیلی ممنون.
سلام
موضوع مورد نیاز و خوبی را انتخاب کردین...امید وارم بیشتر از مطالبتون بهره ببرم و در زندگی ام پیاده کنم...با بچه ام بازی میکنم البته نه اونطور که باید و شاید
موفق باشید
پاسخ:
سلام. خیلی ممنون. ان شاءالله بتونم مطالب مفیدی رو بنویسم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">